Trening interpersonalny wyjazdowy

Jak ukrócić konflikty w zespole?

Liderzy na co dzień zmagają się z napięciami i nieporozumieniami. Uważając je za “różnice charakterów”, ryzykujemy hamowanie wzrostu firmy.

Jak przeciwdziałać plotkom i napięciom w firmie? 

Jak może w tym pomóc trening interpersonalny wyjazdowy ?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego intrygi i plotki, tak fascynujące w telewizji, mogą być zgubne dla Twojej firmy? Jako lider, stoisz przed wyzwaniem kształtowania otwartej atmosfery, w której każdy powinien czuć się wysłuchany. W tym artykule opisze nasze konkretne rozwiązanie, które Ci w tym pomoże.

Zamiast unikać konfliktów i pozwalać, by drobne napięcia zaszkodziły Twojemu zespołowi zastanów się nad inwestycją w trening interpersonalny wyjazdowy. To nie jest kolejny chwyt marketingowy, to klucz do zrozumienia i poprawy relacji w zespole.

Plotki mogą być zabójcze dla produktywności.

Wyobraź sobie, że Twój zespół, po powrocie z treningu interpersonalnego zamiast tracić czas na plotkowanie, skupia się na wspólnych celach i efektywnej komunikacji.

Badanie z 2008 roku, przeprowadzone przez Uniwersytet Kalifornijski i Humboldt University, pokazało, że kiedy studentom przerywano zajęcia, potrzebowali oni średnio ponad 23 minut, by skupić się z powrotem na zadaniu. To pokazuje, jak łatwo możemy się rozproszyć i jak długo trwa powrót do pełnej koncentracji. Jeśli studenci mają z tym problem, to prawdopodobnie Twoi pracownicy również mogą doświadczać podobnych trudności.

Jak wyjazdowy trening interpersonalny może odmienić dynamikę Twojej zespołu?
Jak wyjazdowy trening interpersonalny może odmienić dynamikę Twojej zespołu?

Jak wyjazdowy trening interpersonalny może odmienić dynamikę Twojej zespołu? 

Ludzie czasem denerwują się nawzajem. Utrudniają sobie życie. Nie można oczekiwać, że wszyscy będą zawsze pełni optymizmu i nie zauważą irytujących zachowań innych. Niech Twoje drzwi zawsze będą otwarte na krótkie chwile narzekania – ale muszą one być następnie zastąpione propozycjami rozwiązań. Naucz swój zespół dostrzegać możliwości, nawet w irytacji. To nie tylko zwiększy innowacyjność Twojej firmy, ale także pomoże pracownikom nie traktować frustracji osobiście.

Jeśli ktoś jest sfrustrowany czymś, zwróć mu uwagę, że nie ma kontroli nad zachowaniem innych – ale może dostosować swoje. 

Zapytaj go:

  • Czy mógłby spojrzeć na sytuację inaczej? 
  • Czy mógłby poczekać 10 minut przed reakcją? 
  • Czy mógłby zmienić część swojego procesu, aby uniknąć irytacji? 

Właśnie takie myślenie jest kształtowane podczas naszego wyjazdowego treningu interpersonalnego.

Odkryj potęgę wyjazdowego treningu interpersonalnego

Zasada “Brak miejsca dla niskiej inteligencji emocjonalnej” opiera się na idei, że współpraca z osobami, które nie potrafią właściwie rozumieć i wyrażać swoich emocji, jest kosztowna.

Jest to wartościowa zasada do wprowadzenia w Twoim biurze. Podczas rekrutacji, przedstaw kandydatom sytuacje hipotetyczne, aby zobaczyć, jak radzą sobie z emocjonalnymi wyzwaniami w kontakcie z kolegami z pracy (poznasz je na wyjazdowym treningu interpersonalnym). Dla obecnych pracowników, możemy to zrobić razem podczas naszego wspólnego wyjazdowego treningu interpersonalnego. Pokażemy Tobie i Twojemu zespołowi  zasady i metody jak właściwie rozumieć i wyrażać swoje emocji tak aby służyły efektywności w pracy.

Odkryj potęgę wyjazdowego treningu interpersonalnego
Odkryj potęgę wyjazdowego treningu interpersonalnego

Znam CEO, który postawił w swoim biurze słoik dla “nieodpowiednich zachowań”, inspirowany pewnym programem telewizyjnym. Pozwoliło to członkom zespołu na otwarte zwracanie uwagi na nieodpowiednie komentarze i zachowania. Inny lider robi przerwę, gdy ktoś mówi lub robi coś nieodpowiedniego, a następnie pyta zespół, czy coś było nie na miejscu. Dzięki temu udało się wyeliminować wiele destrukcyjnych zachowań w firmie.

A jak skutecznie wprowadzić taką atmosferę w zespole? 

Odpowiedzią może być nasz wyjazdowy trening interpersonalny. Pomoże zrozumieć i poprawić relacje w zespole, ucząc jak radzić sobie z emocjonalnymi wyzwaniami i rozwijając inteligencję emocjonalną.

Kiedy napięcia w zespole stają się nie do opanowania, kluczem do rozwiązania problemu może być rozwijanie inteligencji emocjonalnej pracowników. Jak mawiał jeden z moich mentorów:

“Jeśli ludzie angażują się w konflikty, muszą ponieść konsekwencje swojego postępowania.”

Chociaż niektórzy pracownicy mogą czuć się poszkodowani przez zachowanie innych, pamiętajmy, że do konfliktu potrzebne są przynajmniej dwie strony. Wysoka inteligencja emocjonalna pozwala zrozumieć i odpowiednio zareagować na emocje innych. Jeśli ktoś oczekuje Twojej interwencji, niech najpierw sam spróbuje skorzystać z narzędzi inteligencji emocjonalnej, aby rozwiązać problem. Dopiero gdy podjęte zostaną kroki w celu rozwiązania sporu, możesz włączyć się w mediację.

Konflikty międzyludzkie mogą szybko zaszkodzić wszystkiemu, co jest w ich zasięgu: ludziom, projektom, całym przedsiębiorstwom. Nie pozwól, by rozwój Twojego biznesu był hamowany przez wewnętrzne spory. Zamiast ignorować problem, zainwestuj w wyjazdowy trening interpersonalny, który skupia się na rozwijaniu inteligencji emocjonalnej. Dzięki temu Twoja kultura organizacyjna oraz wyniki finansowe odnotują znaczącą poprawę.

3 rzeczy, które sprawiają, że przeprowadzimy Twój wyjazdowy trening interpersonalny na najwyższym poziomie

I.TYLKO MY dysponujemy rzetelnym TESTEM mierzącym inteligencję emocjonalną z polskimi NORMAMI.

Zmierzymy na samym początku jaką inteligencję emocjonalną ma każda osoba w zespole. Jest to podstawa do naszego wyjazdowego treningu interpersonalnego.

Test, w odróżnieniu od kwestionariusza, obiektywnie zbada rzeczywisty potencjał, a nie to, co dana osoba o sobie myśli.

II Inteligencja emocjonalna jest naszą SPECJALIZACJĄ

Wielu trenerów oferuje szkolenia z inteligencji emocjonalnej jako jedno z wielu innych szkoleń. My skupiamy się na inteligencji emocjonalnej. Dzięki temu znamy ten temat kompleksowo, dogłębnie i wieloaspektowo. Czytamy badania, wyciągamy wnioski, dużo dyskutujemy z wybitnymi światowymi specjalistami. Jako psychologowie znamy się nie tylko na emocjach, ale na całych konstelacjach różnych czynników wywołujących i regulujących procesy emocjonalne. Dzięki temu masz pewność, że oferowane przez nas narzędzia są dobrze przemyślane i opierają się na solidnych podstawach merytorycznych. Brzmi jak teoria? Nic bardziej mylnego. Spójrz, co jest naszym kolejnym wyróżnikiem.

Oferujemy unikatowe DOŚWIADCZENIE w ramach wyjazdowego trening interpersonalnego
Oferujemy unikatowe DOŚWIADCZENIE w ramach wyjazdowego trening interpersonalnego
III Oferujemy unikatowe DOŚWIADCZENIE w ramach wyjazdowego trening interpersonalnego
Naszych klientów prowadzimy emocjonującą ścieżką:
  1. Zaczynamy od intrygującego testu, który spełnia surowe psychometryczne kryteria dobroci testów psychologicznych i jest zarazem po prostu dobrą zabawą. 
  2. Podróż kontynuujemy w formie indywidualnej rozmowy z każdą osobą badaną o jej wyniku. Przed rozmową wręczamy osobie jej osobisty przewodnik po jej własnych emocjach. Odwołując się do jego treści, pozwalamy lepiej zrozumieć jej indywidualny profil wyników w kontekście osobistych doświadczeń życiowych. Po takiej rozmowie zyskasz wiedzę, skąd się biorą Twoje różne trudności w życiu, w pracy, w relacjach z innymi ludźmi. Jeśli uznasz, że to za mało, zaprosimy Cię do kolejnego wyzwania, aby wspiąć się na wyższy poziom regulacji emocjonalnej. 
  3. Kolejnym etapem naszej wędrówki jest warsztat z inteligencji emocjonalnej. Maksymalnie praktyczny, intensywny, dający dużo do myślenia i przeżycia (!) a zarazem skuteczny.

Czego się możesz spodziewać na końcu drogi? 

1. Lepszej samoregulacji bez użycia substancji psychoaktywnych, 

2. Większej odporności psychicznej

3. Lepszego radzenie sobie ze stresem

4. Świadomego kierowania swoim życiem, 

5. Lepszego zrozumienia siebie i innych ludzi, 

6. Poprawy relacji z samym sobą i z innymi ludźmi, 

7. Bardziej świadomych wyborów

8. Większej kontroli nad złością i frustracją

9. Konstruktywnego rozwiązywania konfliktów

10. Szybszego powrotu do równowagi po intensywnych przeżyciach

11.  Autentycznej asertywności bez poczucia winy

12.  Większego luzu w życiu

13.  Albo większej i stabilnej motywacji do działania, jeśli takiej Ci trzeba.

14.  I wielu innych korzyści, o których możesz poczytać na naszym blogu.

Gotowy/gotowa do drogi? Nie masz nic do stracenia. Nic nie ryzykujesz. Na każdym etapie upewniamy się, czy droga rozwoju inteligencji emocjonalnej dla Twojego zespołu jest dobrym rozwiązaniem. Nie radzimy jednak czekać zbyć długo. Szkoda hamować rozwój swojej firmy, kiedy można iść prosto do celu, jakkolwiek go definiujesz.

Krok 1 (diagnoza) i 2 (sesja feedbackowa) najczęściej wykonujemy online. Warsztat z inteligencji emocjonalnej wykonujemy w dowolnym miejscu w UE.

Czekam na Twój kontakt

Możesz do nas sam/sama zadzwonić (Tel. (+48) 783 306 438) lub napisać (rafal@eiexpert.com). Jeśli nie masz czasu teraz to zostaw kontakt do siebie tutaj.

Czy wiesz, że prawdziwe zaangażowanie pracowników wynika z inteligencji emocjonalnej?

Dowiedz się tutaj, jak “marchewki” w postaci premii mogą wpływać na produktywność, a jednocześnie jak koszty “kija” związane z niezaangażowaniem mogą szkodzić Twojej firmie. Odkryj, dlaczego inteligencja emocjonalna jest kluczem do budowania lojalności i efektywności w miejscu pracy.

Dr Rafał Szewczyk
Dr Rafał Szewczyk
Doktor psychologii i magister ekonomii, współredaktor Podręcznika Twojej Inteligencji Emocjonalnej. Prezes Neurostimulus sp. z o.o. – firmy zarządzającej marką EI Expert. Realizował lub współrealizował projekty szkoleniowe dla HP, PepsiCo, L’Oreal czy Sheraton. Jako psycholog posiada wieloletnie doświadczenie w pracy klinicznej. W swojej działalności badawczo-rozwojowej kieruje się dewizą Homo homini consulere debet, tzn. Człowiek człowiekowi powinien pomagać.

Czytaj też…

  • Nastroje, uczucia, emocje – jak je rozróżnić i dlaczego to ważne?

Nastroje, uczucia, emocje – jak je rozróżnić i dlaczego to ważne?

IE - emocje, IE - teoria / wiedza akademicka, IE w życiu|

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego tak trudno jest odróżnić nasze uczucia, emocje i nastroje? Dr Rafał Szewczyk, ekspert od psychologii emocji, przenika przez złożoność naszych wewnętrznych doświadczeń, aby pomóc nam zrozumieć, jakie są między nimi różnice i dlaczego zrozumienie ich jest kluczowe dla naszego dobrostanu.

  • Jak politycy manipulują Twoimi emocjami? Odkryj sekrety psychologicznej gry!

Jak politycy manipulują Twoimi emocjami? Odkryj sekrety psychologicznej gry!

IE - emocje, IE i motywacja, IE w życiu|

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego pewne przemówienia polityczne wywołują w Tobie silne emocje? W dzisiejszych czasach politycy i ich doradcy są mistrzami w manipulowaniu emocjami, aby zdobyć poparcie i wpływać na decyzje wyborców. W tym artykule odkryjemy, jak emocje, takie jak strach, są używane jako narzędzie manipulacji, i jak możemy się przed tym bronić, stając się bardziej świadomymi obywatelami. Dowiedz się, jak zidentyfikować i zrozumieć taktyki manipulacji emocjonalnej, aby dokonywać bardziej przemyślanych wyborów politycznych.

  • Odkryj wartości życiowe, które naprawdę kierują Twoim życiem!

Odkryj 4 metody, by poznać wartości życiowe, które naprawdę kierują Twoim życiem!

IE - emocje, IE w biznesie, IE w edukacji, IE w życiu, Psychologia wiedza|

Każda Twoja decyzja wynika z wartości, które uważasz za ważne. Ale czy naprawdę je znasz? Dr Rafał Szewczyk przedstawia metody, dzięki którym odkryjesz wartości kierujące Twoim życiem. Zrozum siebie lepiej i zacznij żyć w pełnej harmonii z własnymi przekonaniami.

Czym jest system EI Expert?

Zapraszamy:

Indywidualna diagnoza inteligencji emocjonalnej wraz z sesją edukacyjno-coachingową
Zostaw komentarz